Dorpsnieuws

Laverhof kwaliteitscertificatenOp maandag 13 februari ontving Peter Beijers, bestuurder van Laverhof, uit handen van de heer Mari van der Made van Perspekt, drie PREZO Kwaliteitscertificaten.

Op de foto vlnr:

Dion van Kaathoven, teammanager Welzijn
Jolanda Oerlemans, teammanager Ondersteuning Thuis Schijndel
Sanne Kivits, teammanager Welzijn
Peter Beijers, raad van bestuur
Mari van der Made, Perspekt
Dominique den Brok, Directeur cluster Behandeling, Revalidatie en Ondersteuning Thuis
Bianca Verkuijlen, teammanager Ondersteuning Thuis Schijndel

Laverhof ontvangt de certificaten voor Hulp bij het huishouden in Heeswijk-Dinther, Zorg Thuis en Dagactiviteiten in zowel Schijndel als Heeswijk-Dinther. "Een resultaat waar we trots op zijn!", aldus Peter Beijers.

REGIO - Mari van der Made: "Natuurlijk wordt er altijd aan kwaliteit van de zorg gewerkt, maar met het PREZO certificaat laat je zowel intern als extern zien dat je het goed doet. PREZO staat voor Prestatiemodel Zorg. Hierbij spelen drie pijlers een belangrijke rol: het zorgplan, informatie en communicatie en de cliëntveiligheid. Laverhof heeft laten zien dat zij hieraan voldoet." Van der Made feliciteert de medewerkers, managers en cliënten met dit prachtige resultaat.

Peter Beijers: "Verpleeghuiszorg staat erg in de belangstelling en is onderwerp van discussie. Iedereen vindt dat de ouderenzorg op orde moet zijn. Je kunt dit op drie manieren beoordelen. Ten eerste: voelt het goed bij binnenkomst, is de sfeer goed. Ten tweede: hoe is de cliënttevredenheid. Hiermee scoorde Laverhof bij de benchmark van Actiz onlangs weer boven het gemiddelde. Bij het onderzoek van de Seniorenraad naar de kwaliteit van zorg in Schijndel, kregen de verzorgenden een 8,1. Als laatste heb je de objectieve norm, voldoe je aan de criteria. En dat is hier vanmiddag bevestigd."

Dominique den Brok, directeur cluster Behandeling, Revalidatie en Ondersteuning Thuis wil met de certificaten vooral de teams in het zonnetje zetten. "Het is een megaprestatie met de huidige veranderingen in de zorg en de interne wisselingen. De omslag naar wijkgericht werken met één wijkverpleegkundige als aanspreekpunt in de wijk bracht veel onzekerheden voor zowel medewerkers als cliënten. Ook een compliment aan de teammanagers voor de behaalde kwaliteitscertificaten. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst!" Aansluitend werd met een drankje het mooie resultaat gevierd.

Bron: http://www.meierij.nl 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen